המהומות בחווארה: היועמשי"ת אישרה לחקור את ח"כ פוגל

ישראל רובין 2 Comment on המהומות בחווארה: היועמשי"ת אישרה לחקור את ח"כ פוגל

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה אישרה למשטרה לחקור את ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית לאחר שמדבריו נשמעה תמיכה במהומות בחווארה. יו"ר סיעתו השר בן גביר הגיב: "דין אחד לימין ודין אחד לחלוטין לשמאל"

צביקה פוגל צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן אישרו למשטרה לחקור את חבר הכנסת צביקה פוגל (עוצמה יהודית) בחשד להסתה לטרור. כך על פי פרסום של גיא פלג בחדשות 12.

הרקע לחקירה, דברים שאמר פוגל בריאיון לרדיו גלי ישראל לאחר המהומות בחווארה. "אתמול יצא מחבל מחווארה – וחווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה". בריאיון נוסף לגל"צ אמר פוגל כי "הושגה הרתעה שלא הייתה מאז חומת מגן. אני רואה את התוצאה בעין יפה מאוד".

לאחר כמה שעות, שהדברים יצרו כותרות, טען פוגל כי שדבריו סולפו והבהיר כי "אסור להגיע למצב שאזרחים לוקחים את החוק לידיים. אמרתי שהמדינה היא זו שצריכה לפעול להרתעת הטרוריסטים, בשום אופן לא האזרחים. תפקידו של הדרג המדיני וצה"ל הוא לספק את ההגנה הנדרשת – באמצעות התקפיות ונחישות, לא באמצעות הכלה" הבהיר.

יו"ר סיעתו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לפרסום וגיבה את פוגל: "אותה יועמ"שית שמגוננת על איימן עודה שתקף את השר בן גביר, עופר כסיף שתקף שוטרים, רון חולדאי שאמר שקרא לדם ברחובות, אהוד ברק שקרא למרי אזרחי, אהוד אולמרט שקרא ל"קרב פנים אל פנים", דן חלוץ שקרא לסירוב פקודה ועוד קריאות להמרדה, אותה יועמ"שית ממהרת לחקור חבר כנסת שהבהיר בצורה חד משמעית שהתכוון לכך שצה"ל יעשה את העבודה ולא שאזרחים יקחו את החוק לידיים, וכי הוא לא בעד פגיעה בכל הערבים, אלא בתומכי הטרור בלבד. דין אחד לימין ודין אחד לחלוטין לשמאל והוכחה מובהקת לנחיצות הרפורמה" כך בן גביר.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף שלח גם הוא הודעת חיזוק לחברו לסיעה: "מחזק את חברי יו"ר הועדה לביטחון לאומי ח"כ צביקה פוגל. החלטת היועמ"שית היא החלטה פוליטית ולא משפטית. ח"כ פוגל הבהיר את כוונתו בצורה נחרצת שצה"ל הוא שצריך לפעול מול הטרוריסטים ולא האזרחים. מתוך דאגה להרתעה נגד הטרור. הנחיית היועמ"שית כעת, מול שתיקתה נוכח אמירות חמורות ומסיתות למלחמת אחים, להמרדה ולסירוב פקודה, כמו של חולדאי, אולמרט, ברק, דן חלוץ ועוד, מוכיחה כי פוזיציה פוליטית מנחה את פעולתה".

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    לא מבין למה לא מפטרים את ..

  2. 1

    אז למה לא מעיפים אותה לכל הרוחות
    שתלך לגדעון סער שתעבוד אצלו
    לא צריכים אותה בממשלה